Marcile de parfumuri progresiste se indeparteaza de campaniile de masa de tip “one-size-fits-all” in favoarea unor abordari mai intime, care acorda prioritate exprimarii individuale, bunastarii emotionale si stilurilor de viata digitale. Trendurile actuale pun mult mai mult accent pe stilul propriu al fiecarui om, pe personalitatea acestuia si pe mirosul care i se potriveste cel mai bine.
Cum se modifica abordarea industriei parfumurilor?
Timp de ani de zile, reclamele la parfumuri glamour erau difuzate in timpul pauzelor de televiziune, pe panourile publicitare si in revistele tiparite. In aceste reclame apareau adesea vedete de la Hollywood, precum Keira Knightley sau Nicole Kidman, erau regizate de regizori premiati, precum Martin Scorsese sau Baz Luhrmann, si costau milioane de dolari pentru a fi produse. Acest lucru a fost considerat in general ca fiind cel mai eficient mod de a vinde un produs a carui caracteristica principala – mirosul placut – este intangibila pentru spectatori. Dar, vremurile se schimba, iar marcile moderne regandesc manualul de marketing pentru a atrage publicul tanar.
Oamenii incep sa fie dezamagiti de celebritati, din cauza stilului de viata sau a modului de a gandi, iar acest lucru este determinat in mare parte de Gen Z, care se uita, mai degraba, la colegii in care au incredere pentru recomandari. Respectul pe care il aveau candva pentru celebritatile traditionale se indreapta catre alte persoane si canale. Aceasta schimbare are un impact asupra pietei de parfumuri. In timp ce unele marci inca se bazeaza foarte mult pe celebritati in publicitatea lor, acest trend urmeaza sa se schimbe in viitor.
Un alt accent il reprezinta sustenabilitatea. Nu este doar o discutie in spatiile de ingrijire a pielii si a parului – este, de asemenea, o forta motrice in lumea parfumurilor in acest moment. Si in timp ce cuvantul “sustenabilitate” inseamna, in general, ceva putin diferit pentru fiecare, consumatorii sunt tot mai interesati daca un parfum este ecologic si daca este fabricat cu ingrediente naturale.
Ambalajele reciclabile sunt foarte importante (branduri independente precum By Rosie Jane si Maison Louis Marie sunt ambalate in materiale 100% reciclabile), la fel ca si listele de ingrediente transparente (brandul de parfumuri The 7 Virtues se mandreste cu faptul ca foloseste uleiuri esentiale naturale si alcool organic din trestie de zahar in toate formulele sale).