Pe drumurile principale din Palm Springs, California, Rolls-Royce Phantom Series II este in elementul sau. Benzile sunt largi, iar ceilalti soferi, obisnuiti sa vada pe ele masini ultra-luxoase, sunt amabili sa cedeze trecerea.
Conducerea unui Rolls-Royce, in special a unui Phantom, este intotdeauna un eveniment, deoarece acest sedan maiestuos, de marimea unui SUV, le ofera soferilor si pasagerilor senzatia ca plutesc pe o perna de aer intr-o cabina linistita, unde confortul este rege.
In ciuda climatului economic actual, Rolls-Royce este pe val, producatorul emblematic inregistrand vanzari record cu SUV-ul Cullinan si cu modelul Ghost cu tractiune integrala. In timp ce aceste doua modele au succes in vanzari pentru Rolls-Royce si reprezinta cea mai mare parte a profiturilor, Phantom – cu luxul sau opulent – este cel care a asigurat reputatia marcii britanice inca de la debutul sau in 1925. Actuala a opta generatie Phantom, subtil restilizata in 2022 si propulsata in continuare de un motor V12 biturbo produs de BMW, va fi, de asemenea, ultima dintr-o lunga serie de aceste masini de ultra-lux care va fi propulsata de un motor cu combustie interna, deoarece toate Rolls-Royce-urile vor fi propulsate electric pana in 2030.
O reproiectare subtila
In anticiparea acestei tranzitii catre mobilitatea electrica, Phantom a suferit o redesenare subtila, deoarece clientii nu au dorit o transformare radicala a modelului. Partea frontala este acum mai impunatoare, cu o banda cromata care leaga luminile de zi, logo-ul marcii si statueta Spirit of Ecstasy sunt mai proeminente, iar grila este iluminata, la fel ca cea a lui Ghost.
Acelasi scenariu este valabil si in habitaclu, unde marginea volanului este putin mai groasa si atat. Nu ai cum sa nu cazi sub vraja acestui interior, care seduce prin pielea bogata si cusaturile fine, prin lemnaria eleganta si prin atentia evidenta acordata detaliilor, asa cum o demonstreaza integrarea a 1.600 de LED-uri in plafoniera, care amintesc de un cer instelat noaptea, sau integrarea unui compartiment frigorific care poate gazdui o sticla de sampanie si doua flacoane de cristal Lalique. Tabloul de bord poate gazdui chiar si o opera de arta.
Pe sosea, Phantom pare sa se plimbe pe un val creat de cuplul titanic de 664 lb-ft si de cei 563 de cai putere ai motorului V12 de 6,75 litri twin-turbo. Schimbarile de viteze ale transmisiei automate sunt absolut imperceptibile, iar condusul se face fara efort.