Sistemul ERP, adica Enterprise Resource Planning (Planificarea resurselor intreprinderii), precum si CRM, adica Customer Relationship Management (Managementul relației cu clienții) sunt soft-uri asemanatoare care urmaresc acelasi obiectiv, si anume dezvoltarea productivitatii unei afaceri. Desi pot functiona atat impreuna, cat si separat, acestea sunt sisteme diferite.

Rolul unui sistem CRM

Un software CRM reprezinta un ansamblu de procese si strategii care au drept obiectiv principal atragerea de noi clienti si mentinerea si fidelizarea clientilor deja existenti. Acest tip de software este utilizat pentru a organiza, automatiza si sincroniza vanzarile, marketingul si serviciul pentru clienti. Prin intermediul sau, se identifica potentialii clienti si totodata se propun strategii de mentinere a clientilor si de a le creste gradul de satisfactie.

CRM se orienteaza pe potentialul de cumparare al clientilor cu care compania are contracte, inregistreaza date referitoare la procesele de interactiune cu clientii si inregistreaza operatiuni potentiale, cu posibilitatea ca acestea sa nu se intample niciodata.

Rolul unui sistem ERP

Daca soft-ul CRM gestioneaza relatia cu clientul, ERP este utilizat pentru a gestiona afacerea. Acest sistem imbunatateste eficienta proceselor pe care le presupune o afacere. La fel ca CRM, ERP ofera posibilitatea unui schimb rapid de informatii in toate departamentele. ERP asigura o metodă de eficientizare a proceselor de afaceri, care sa duca la o imbunatatire a performantei angajatilor din companie si la reducerea costurilor.

ERP este un sistem orientat valoric si accepta cifre exacte, inregistreaza date referitoare la procesele de productie, gestioneaza resursele umane si financiare. Spre deosebire de CRM, ERP inregistreaza operatiunile si le afiseaza in sistem doar dupa ce acestea s-au intamplat in realitate.

Sistem ERP | software CRM | AttoSoft.ro

Sistem ERP

Acelasi scop, abordari diferite

Aceste doua sisteme au scopul de a creste profitabilitatea unei companii, insa utilizeaza metode si abordari diferite. In linii mari, ERP se focuseaza pe reducerea cheltuielilor si urmareste eficientizarea proceselor pentru a reduce costurile aferente acestora. In schimb, CRM urmareste sa creasca profiturile prin generarea unui volum mai mare de vanzari. AttoSoft.ro, furnizor de solutii pentru afaceri, realizeaza solutii software ERP, CRM, ERP Service Auto, program de gestiune pentru piese auto si multe alte programe inteligente care sa eficientizeze si sa contribuie la dezvoltarea unei companii.