Grupul Volkswagen planuieste sa asambleze in Spania patru masini electrice, printre care si ID.2, prezentat saptamana trecuta sub forma de concept, in fabrici existente sau noi.

In cadrul unui plan de 10 miliarde de euro, Volkswagen nu duce lipsa de ambitii de extindere in Spania, dupa cum tocmai a dezvaluit Thomas Schaefer, care conduce divizia de autoturisme a grupului. Printre proiecte se numara renovarea completa a sediului central al Seat si a fabricii principale de la Martorell, situata la aproximativ 30 km de Barcelona, cu un cost de 3,2 miliarde de euro, construirea unei fabrici de baterii la Valencia si crearea unui ecosistem complet de furnizori pentru a crea un adevarat centru nevralgic al masinilor electrice pentru Volkswagen in Europa de Vest.

Doua Volkswagen, o Skoda si o Cupra, dar niciun Seat

Potrivit lui Shaefer, patru noi masini electrice mici, toate bazate pe platforma MEB, vor fi asamblate in doua fabrici spaniole, inclusiv doua masini multifunctionale la Martorell, care vor fi versiunile comercializate ale conceptelor Volkswagen ID.2all si Cupra Urban Rebel. In prezent, singurul Seat electric vandut nu mai este unul singur, fiind vorba de Cupra Born, iar acesta este asamblat la Volkswagen, la Zwickau, in Germania, alaturi de varul sau, ID.3. Cele doua marci ale grupului vor face asadar schimb de productie a modelelor lor, cel putin pentru o vreme.

Celelalte doua masini electrice produse in Spania vor fi doua SUV-uri mici, unul pentru Volkswagen si celalalt pentru Skoda, la fabrica din Pamplona, fabrica istorica a Seat din 1965 si actualul loc de nastere al modelului Polo.

Cupra UrbanRebel in premiera

La Valencia va exista echivalentul unei Gigafactory Tesla pentru grupul german, unde productia de baterii va incepe in 2026 si care, in cele din urma, va alimenta aceste patru noi modele, sarcina incredintata initial fabricii Salzgitter din Germania. Acestea vor fi baterii LFP (litiu-fosfat de fier) pentru a reduce costurile, in timp ce versiunile electrice cu autonomie mai mare vor beneficia de celule NMC (nichel mangan-cobalt) cu o autonomie anuntata de pana la 450 km.

Grupul Volkswagen spera ca primul din acest cvartet sa soseasca in 2025, iar aceasta onoare va reveni modelului Cupra Urban Rebel, urmat in 18 luni de celelalte trei, insa doar ID.2, concurent al viitorului Renault 5 electric, va porni de la un pret de sub 25.000 de euro.